PCIT TRAMP

Iwaszkiewicza 67/8

70-786 Szczecin

Tel. +48 91 432 08 37

www.wyspy-owcze.pl

www.zewpolnocy.pl

 

Numer konta:

35  1140  2017  0000  4502  1307  1981

Twój e-mail:
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany - dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!
KONTAKT Z NAMI
W y d a w c a :

Fot. Smyril Line / YouTube

Tekst: KINGA EYSTURLAND

 

M/S „Norröna” - flagowy prom farerskiego armatora Smyril Line, kursujący na trasie Hirtshals (DK) – Tórshavn (FO) – Seyðisfjörður (IS) przeszedł przebudowę. Miesiące od grudnia 2020 roku do marca 2021 jednostka spędziła w duńskiej stoczni w Munkebo na Fionii. Plan zakładał intensywne prace konstrukcyjne oraz odświeżającą kosmetykę wizualną. Efekty tych działań od kilku tygodni mogą podziwiać pasażerowie, a także pracownicy promu. Koszt modernizacji wyniósł 13 mln EUR.

 

Zmiany widać tuż po wejściu na pokłady pasażerskie. Ściany zdobią wielkoformatowe fototapety, przedstawiające stare historyczne zdjęcia z Wysp Owczych. Niektóre ujęcia wzbogacone są o opisy, nawiązujące do konkretnych krajobrazów, czynności lub osób. Dominują zdjęcia w odcieniach sepii lub czarno-białe fotografie. Dzięki nim trudno zapomnieć, że znajdujemy się na promie, dumnie pływającym pod farerską banderą.

 

Wnętrze promu zdobią efektowne fototapety, ukazujące dawne oblicze Wysp Owczych

 

Kolejną nowością są nazwy kabin, którym przypisano poszczególne gatunki ptaków, występujące na Wyspach Owczych. Jako że nazwy ornitologiczne są w języku farerskim, akcent uzupełniający stanowią grafiki, przedstawiające dany gatunek. Wzrokowcom bez wątpienia ułatwi to szybsze odnalezienie kajuty. Rebranding przeszła również jedyna na „Norrönie” restauracja a’la carte, której na cześć jaskini morskiej na Vágar nadano nazwę „Munkastova”. Lokal oferuje dania kuchni wysokiej z północnoatlantyckim twistem. Stolik lepiej zarezerwować z wyprzedzeniem.

 

 

Podczas przebudowy promu dodano nadbudówkę, mieszczącą sky bar

 

Prawdziwa rewolucja dokonała się na pokładzie ósmym, który jak dotąd pełnił rolę baru pod gołym niebem. Dek został zabudowany nowymi kabinami typu suite o wysokim standardzie. Wystrój kajut przypomina luksusowy hotel, a dodatkowo pasażerowie mogą nacieszyć oczy wspaniałymi widokami, jakie fundują wielkopowierzchniowe okna.

 

Efektowne wnętrza baru i rozciągające się z niego widoki uprzyjemniają podróż

 

Największą ingerencją konstrukcyjną jest niewątpliwie nadbudówka tworząca dziesiąty pokład, w której ulokowano sky bar. Lokal robi niesamowite wrażenie. Wnętrze urządzone jest w typowo nordyckim stylu – dominują barwy ziemi i naturalne materiały, jak drewno oraz skóry. Goście mają do dyspozycji wygodne fotele i dizajnerskie stoliki, intymne boksy oraz komfortowe szezlongi, na których można wygodnie umościć się na cały dzień. Niekwestionowanym hitem są panoramiczne okna, dzięki którym ani na chwilę nie zapominamy, że jesteśmy gdzieś na środku Atlantyku.  Sky bar jest również najlepszym możliwym punktem obserwacyjnym podczas mijania Szetlandów.

 

Relaks z widokiem na Atlantyk.

 

„Norröna" została zbudowana w stoczni w Lubece w 2002 roku. Od 2003 nieustannie łączy region północnego Atlantyku z Półwyspem Jutlandzkim. Do dziś statek obsługuje najdłuższe pasażerskie połączenie promowe na świecie. Rejs na całej trasie Hirtshals - Seyðisfjörður  zajmuje ponad 50 godzin.

 

 

Lektura nowego przewodnika po Wyspach Owczych umili rejs do Tórshavn

 

Odpoczynek podczas rejsu do Tórshavn jest świetną okazją, by zapoznać się z walorami Wysp Owczych, w czym pomoże najnowszy przewodnik po tym niezwykłym archipelagu. Słowem, podróż odnowioną „Norröną” jest nie tylko czystą przyjemnością i relaksem na środku Atlantyku, ale też wprowadzeniem do świata wciąż mało u nas znanej farerskiej kultury.

 

Rejs Norröną po liftingu

Prom M/S „Norröna” przeszedł w pierwszych miesiącach roku 2021 gruntowną modernizację
24 kwietnia 2021