Fot. Atlantic Airways
W y d a w c a :
KONTAKT Z NAMI
PCIT TRAMP
Iwaszkiewicza 67/8
70-786 Szczecin
Tel. +48 91 432 08 37
www.wyspy-owcze.pl
www.zewpolnocy.pl
Numer konta:
35 1140 2017 0000 4502 1307 1981
Wyspy Owcze są jednym z nielicznych przykładów, gdzie śmigłowiec należy do podstawowych, a co za tym idzie – względnie tanich dla pasażerów środków komunikacji w narodowym systemie transportu publicznego. Od 1994 roku obsługą regularnych lotów pasażerskich zajmuje się rodzima kompania lotnicza – Atlantic Airways. Z racji specyfiki archipelagu – zdradliwych gór, częstych mgieł, huraganowych wiatrów, mikroskopijnych lądowisk i częstych operacji SAR na wzburzonym Atlantyku, farerscy piloci należą do śmigłowcowej elity. Od 2024 roku będą dzielić się swoimi doświadczeniami w awangardowej Akademii Lotniczej Atlantic Airways.
Wprawdzie Atlantic Airways Aviation Academy oficjalnie została założona w 2022 roku, ale pierwszych kursantów przyjmie w połowie właśnie rozpoczętego roku. Supernowoczesna baza akademii powstaje przy jedynym porcie lotniczym Wysp Owczych, mieszczącym się na wyspie Vágar. Zapleczem socjalnym placówki będzie nowy hotel lotniskowy – Hotel Vágar.
Ambicją Farerów jest stworzenie najbardziej zaawansowanego i najbardziej wszechstronnego ośrodka szkolenia pilotów śmigłowcowych na naszym kontynencie, gdzie będą prowadzone specjalistyczne kursy w wielu dziedzinach. Począwszy od podstawowych uprawnień lotniczych, poprzez szkolenia w pilotażu w ekstremalnych warunkach i szkolenia instruktorów, po operacje SAR (Search and Rescue) prowadzone na morzu, w tym operacje ratownicze na morskich farmach wiatrowych i platformach wiertniczych. Ta dziedzina będzie szczególnie rozbudowana – w planie jest m.in. zgrywanie załóg śmigłowców poszukiwawczo-ratowniczych. Z myślą o nich w akademii zostanie zainstalowany symulator kabiny śmigłowca z wyciągarką.
Podstawową maszyną treningową w Atlantic Airways Aviation Academy jest śmigłowiec Leonardo AW139. Oprócz wykładów z teorii i lotów z instruktorami, kursanci będą szkolić się na nowoczesnym symulatorze lotu Thales AW139, stwarzającym dla tej maszyny realistyczne warunki lotu w każdych warunkach. Symulator umożliwi pilotom uzyskanie certyfikatu niezbędnego do latania AW139 zgodnie z wymogami EASA (Agencja Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego). Na marginesie warto dodać, że AW139 jest typem, którym zainteresowane jest Wojsko Polskie, i którego kadłuby oraz część podzespołów są produkowane w Polsce.
Osoby zainteresowane farerską ofertą lotniczą mogą już wysyłać swoje zgłoszenia. Szczegóły: www.atlanticairways.academy